Athos

Intr-o casa in care are loc o pisica, au loc si alte pisici si un caine.

Sunt foarte mandra de faptul ca am reusit sa imi cresc pisicile la un nivel cum nu credeam ca se poate. Se zice ca animalele de companie reflecta stapanii si tin sa mentionez ca este 100% adevarat. In casa asta este armonie, nimeni nu striga si ne iubim. Si acest lucru se reflecta in comportamentul animalelor. Cel mai tare se vede acest lucru la pisici deoarece sunt deja adulte si formate. Adevarat, fiecare e diferita in felul ei si au personalitati individuale dar ca trasaturi generale, sunt foarte sociabile si dragastoase. Daca intra cineva la noi in casa, ele sunt primele care intampina si iti arata ca este bine primit.
De fiecare data cand a aparut o pisica noua, nu a durat mai mult de o saptamana sa se accepte la nivel de joaca. A fost exclus orice comportament agresiv. Este normal sa se evite si sa fie precaute cu privire la noul membru datorita firii lor teritoriale, dar spre deosebire de ceea ce citesti pe net despre perioada de tatonare, si ca trebuie sa le tii separat si sa le lasi timp sa se cunoasca prin usa sau alte dinastea, ori am avut noroc, ori le-am crescut asa cum trebuia.


Athos - metis labrador



Nu o sa uit niciodata, data de 26 septembrie 2019. Am crezut ca imi sare inima din loc.
Persoana mentionata in articolul trecut, care mi-a spus de puii de pisica din podul casei din Santandrei, mi-a trimis un mesaj pe Whatsapp cu o poza cu 3 puii de caine si intrebarea daca vreau un labrador. Am inlemnit.
Ca sa intelegeti mai bine, toata viata mi-am dorit un caine. Am visat de cand ma stiu sa am caine de talie mare, iar Labradorul si Golden Retrieverul erau in preferintele mele. Sunt rasele mele de suflet cand vine vorba de caini.
Asadar, cand am vazut mesajul, am inlemnit efectiv. Am inceput sa tremur si am pus mana pe telefon sa  il sun pe Dan (el, fiind la lucru). I-am trimis si lui screenshot si am inceput. Cum adica sa ma intrebe cineva daca vreau labrador... WTF. Tremuram toata. Cred ca ma repet dar inca sunt foarte entuziasmata, chiar daca au trecut 2 luni.
Am turuit vreo 10 minute incoerent la care se lasa linistea si Dan incepe sa rada si zice: "Pai luam un pui!"
AM INCREMENIT... in timp ce tremuram. Nu stiam daca sa rad sau sa plang in momentul ala.
M-am asigurat ca vorbeste serios inca 10 minute si l-am intrebat intr-una daca e sigur.
Am inchis si am anuntat repede ca vreau un pui. CLAR!
Am primit numar de contact de la persoana care avea puii si dupamasa la 5 am mers dupa catel.
Erau 3 pui, 2 albi si 1 ca untul. Ne-am lasat in jos, si am chemat cateii. Si cel ca unutul a fost primul care a venit la noi in fuga si s-a urcat pe genunchi la noi. "ASTA E!"

Rasa comuna, Metis de Labrador in varsta de 7 saptamani.

Primul lucru, petshop, mancare, ham si jucarii.
A doua zi a venit veterinarul, a facut deparazitare, primul vaccin si microcip. Mi-a mentionat ca dupa 3 saptamani trebuie facut rapel la vaccin si pana atunci nu trebuie scos din casa pentru ca nu este protejat impotriva parvovirozei si a jigodiei.

PARANTEZA
Decizia adoptiei cainelui avenit in urma faptului ca avem pisici sociabile, cum am spus si nu era risc de probleme de comportament sau agresivitate din partea niciunei parti. Cainele e mic si nu are treaba iar pisicile nu au reactionat absolut deloc. L-au evitat si au stat suspendate pe gemuri pana s-au convins ca Athos nu prezinta pericol iar dupa 2-3 saptamani, deja se jucau impreuna. 

Rutina

Tranzitie

Cu aceasta ocazie, rutina mea de dimineata s-a dus naibii (dar nu in sens negativ).
Inainte, ma trezeam linistita la 7, puneam sa se faca cafeaua, mergeam la baie, stateam 10 minute in liniste, dupa care cele obisnuite la baie. La 7 si un sfert il trezeam pe Dan  si apoi mai departe cafea, si ce mai urma in ziua respectiva.





Prezent

Dupa venirea lui Athos, rutina s-a transformat asa:
Suna alarma, se trezeste cainele, incepe sa se agite si se ridica cu labele din fata pe pat sa isi ceara drepturile.
Ma ridic din pat, merg sa ii dau mancare, strang treaba mare din casa, sterg cu mopul treaba mica si apoi pun cafeaua, merg la baie si il trezesc pe Dan.
Acum ca e mai marisor (3 luni jumate) se ridica cu labele din fata pe pat si ma impinge cu botul sa ma cheme sa ii dau mancare, si cand il trezesc pe Dan, este momentul lui de dragoste. Dan se apropie de el cand se urca pe marginea patului si il lasa sa il linga si sa il alinte.
Facem plimbari pe malul Crisului, l-am mai scos si prin oras dar inca e mic si entuziasmat de orice fir de praf de pe drum asa ca e dificil putin pana va invata sa mearga frumos si sa nu bage in seama orice.

Probleme minore

Mancarea pe care o primea cand a venit era de la Petkult, hipoalergenica, speciala pentru pui. Ulterior, am comandat un sac de 3kg de Brit Premium cu pui. Toate bune si frumoase dar a inceput sa aiba scaunul moale. In cateva zile a ajuns sa aiba diaree si m-am panicat si am ajuns cu el la veterinar.
A avut tratament pentru diaree dar degeaba.
Dupa inca o vizita la veterinar, i-a dat Brit Premium Lamb & Rice si s-a ajuns la concluzia ca nu tolereaza carnea de pui. Am aflat apoi din diferite surse ca multi caini in ziua de astazi sunt sensibili la carnea de pui si asta se manifesta ca reactie alergica cu diaree si iritatii la nivelul labelor. 
De indata ce am schimbat hrana cu miel si orez, diareea a incetat si acuma este in stare perfecta.
Diferenta este ca nu ii dau Brit Premium ci Brit Care. Are in proportie de 90% aceleeasi compozitie si este tot cu miel si orez. Diferenta consta in ceva minerale suplimentare in hrana de la Brit Premium. dar la Athos nu este nicio schimbare in rau.
Creste frumos, mananca foarte bine, si devine tot mai "caine".
Am spus asa deoarece cand l-am adus, pana i-am dat al doilea vaccin si am inceput sa il scot afara a fost atat de cuminte de parca nici nu aveam caine in casa. Dormea foarte mult, nu se juca foarte mult si era liniste.
Acuma, deja se alearga cu pisicile, roade jucarii, pereti si orice prinde (lucru ce este atentionat de fiecare data pentru a invata ca nu este voie) si a inceput sa latre asa subtire cand se joaca, doar ca forma de comunicare, nu sa latre agresiv sau ceva. E absolut adorabil. Deci, incepe sa semene a caine.
Era o mogaldeata de 2 kg jumatate cand l-am adus si acuma are peste 7kg.
Nu va fi talie mare ca un Labrador pur, dar dupa labe, va fi de talie medie, undeva la 20kg adult.

Concluzii finale

Ne lumineaza fiecare zi.
Bucuria pe care o manifesta cand venim acasa, faptul ca tremura de fericire cand ne jucam cu el sau cand obtine ceea ce vrea el mai mult si anume atentia noastra; efectiv nu te poti simti rau. Scoate toata negativitatea din noi si o inlocuieste cu liniste si bucurie.

Asadar, 3 pisici si un caine. Fericire maxima!

Comments

Popular posts from this blog

1 000 000 Likes

Peste tot CÂCAT!

Viata cu 5 pisici... si un caine