Psiholog

Am fost astăzi pentru prima dată la psihologul şcolii. Intenţionam eu mai demult, dar nu găseam un motiv întemeiat pentru asta. Nu ştiam să îi spun de ce sunt acolo. Apoi a venit la un moment dat la noi în clasă la o oră (anul trecut), şi ne-a întrebat la ce facultate vrem să dăm mai departe. Când i-am spus ca vreau să dau la psihologie, m-a întrebat de ce nu m-am dus până atunci la el sa vorbim... să vadă dacă sunt bună pentru aşa ceva, etc. Mi-am făcut atunci programare la el, dar pe când eram programată, nu era la cabinet iar apoi nu l-am mai vazut prin şcoală, iar dacă l-am vazut, nu am reuşit sa vorbesc cu el să mă programeze.

Săptămâna trecută în timpul unei ore de geografie, am stat cu două colege (Cristina şi Adela) pe bancă în curtea şcolii şi, întâmplător, a venit vorba de psihologul şcolii. Aflasem că Adela merge destul de des pe la el, că a ajutat-o mult, îi place etc. Când s-a sunat de pauză, mi-am zis să trec pe la cabinetul lui, poate e acolo şi totodată să ma programez. Şi m-a programat pe astăzi de la 10:00.

Am mers, i-am spus de ce... M-a întrebat apoi pe ce vreau să mă specializez, cum vreau să continui, unde vreau sa lucrez etc. şi i-am spus că mi-ar place să lucrez cu deţinuţi. Mi-a propus un joc de rol: eu psiholog, el deţinut, în postura în care nu el a apelat la mine, ci eu l-am chemat. Am încercat să pun întrebări normale, să nu se simtă constrâns etc. Când vedeam că nu merge bine, schimbam subiectul etc. În fine... mi-a spus că a fost ok şi după ce am mai discutat mi-a spus că dacă o ţin tot aşa, nu mă las îndoctrinată de teoria facultăţii am şanse mari de reuşită. M-am bucurat!! A mai spus că mă va chema o dată cu el la o clasă de a IX-a să văd cum lucrează cu ei, ce vorbeşte etc.

Mi-a recomandat câteva cărţi (Dostoevski - Idiotul, Fraţii Karamazov, Demonii, Nuvele... Thomas Hardy - Doi ochi albaştri) pe temă psihologică şi două filme (Ultimul tango la Paris, Doubt).

Acuma că tot vine vacanţa şi plec, îmi voi scoate o carte şi poate apuc să mă şi uit la unul din filme... Iar apoi mă voi mai programa. 

Comments

Popular posts from this blog

1 000 000 Likes

Peste tot CÂCAT!

Viata cu 5 pisici... si un caine