Organizare si Bullet Journal (BuJo)

Organizarea pentru mine este utopie si SF. Time management, ordine, task-uri, liste, planuri duse la bun sfarsit... NEAH!
Se spune ca artistii sunt dezordonati, atat fizic cat si psihic. Si ii cred pe aia care spun asta pentru ca au dreptate. Si da, ma consider o artista, dar despre asta voi reveni cu alta ocazie.

Speranta


Cu toate ca sunt asa cum am spus mai sus si este dificil sa ma tin de un lucru si sa nu uit sa il fac, pentru ca , exista o metoda eficienta si pentru cei ca mine.
Am subliniat faptul ultima parte pentru ca nu va functiona pentru toata lumea dar daca esti ca mine, vei avea de castigat!

Ce este BuJo?

Prescurtarea de la Bullet Journal.
Acest sistem este descoerit recent de catre mine si de cand am inceput sa il folosesc, It's working! For real!
Este un sistem de liste, tabele si grafice care te incurajeaza sa bifezi cat mai multe task-uri zilnice, saptamanale, lunare sau chiar anuale. De asemenea, te ajuta sa iti propui teluri pe termen scurt si lung, sa iti setezi prioritatile si iti acorda flexibilitatea necesara pentru a nu te simti suprimat.
Bullet Journal imbina armonios utilitatea unei agende organizatorice cu un jurnal propriuzis decorate dupa bunul plac.

Cum am inceput?

In data de 5 noiembrie 2019. Uitandu-ma pe Youtube, ca in fiecare zi, mi-a aparut la recomandate un clip cu Bullet Journal. Cum si-a decorat o tipa pe care o urmaresc, agenda. De acolo, au aparut alte recomandate cu Bullet Journal efectiv si am inceput apoi sa caut mai multe.
A fost dragoste la prima vedere deoarece dupa jumatate de ora, am inceput sa caut eu specific ca sa vad de ce am nevoie. Am facut repede o lista si am mers la Jumbo.
Agenda, carioci, creiane colorate, linere, pixuri cu gel, washy tape, stickere, sticky notes, agrafe de birou si asa mai departe.
Am venit acasa si am cautat pe pinterest mai multe detalii, mai exact insipratie, idei, tipuri de organizare a paginilor si m-am apucat pe desenat.

Primul Bullet Journal

Am ales o agenda de tip B5 pentru ca A5 e prea mica si A4 prea mare. As fi preferat foi veline sau liniatura punctata dar nu am avut noroc asa ca am luat ce am gasit, cu foi dictando normale. Am avut grija doar sa nu fie datata.
Dupa cum se vede din poze, este foarte incarcata si colorata si fara o structura anume, dar a fost conceputa pentru experimente. Sa vad ce functioneaza, ce trebuie schimbat si asa mai departe.
Personal, imi place cum a iesit chiar daca e asa incarcata.
Dar hey! Copilita fara minte... v-ati prins?
In orice caz, pentru 2020 am pregatit deja un plan cu ce voi dori sa pun in plus, ce voi scoate, si cam ce structura decorativa sa ii ofer... Va fi la fel de colorata dar sper eu, mai reusita decat acest experiment.

Sistemul functioneaza

Nu credeam la inceput ca va functiona, dar de cand am inceput, zilnic, dimineata la cafea, mi-a intrat in rutina sa deschid agenda sa vad ce trebuie facut, sa completez trackere, sa bifez ceea ce am rezolvat, sa notez rezumatul zilei precedente si sa completez alte sectiuni de care ma ocup zilnic.
Pe langa asta, rasfoind-o zilnic, vad concret ce trebuie facut, cand, cat e de urgent. In plus, imi este mult mai usor sa imi impart timpul pe parcursul zilei astfel incat sa fac cat mai multe si mai ales sa termin ceea ce trebuie.
Ma incurajeaza sa bifez zilnic cat mai multe task-uri si ma frustrez cand vad ca nu am reusit sa termin ceva anume si din cauza asta, a doua zi devine prioritate si astfel va fi facuta. 

Jurnal

Partea asta este o preferinta personala si anume. La fiecare saptamana am lasat 2 pagini libere pentru a face rezumatul pe zilele acelei saptamani. Asta pentru ca imi place sa scriu, si ma simt bine cand citesc din urma si vad ce s-a intamplat intr-o anume zi... Pentru ca UITUCA, dupa cum am mai mentionat.

Trackers

Acestea sunt lucruri pe care vreau sa le imbunatatesc (program de somn, activitate pe social media), activitati pe care trebuie sa le introduc intr-o rutina automata si astfel fac in asa fel incat sa le fac zilnic pentru a nintra in normalitate (curatenie zilnica, vorbit sau vizitat parintii), sau alte obiceiuri de care vreau sa tin cont periodic fie ca e zilnic, saptamanal sau lunar.
Mood tracker este cea mai importanta parte pentru mine. Fiecare zi trebuie marcata cu codul ales pentru o anumita stare. Poate fi simpul cu happy, sad si meh... sau mai complex, cum am ales eu pentru ca am prea multe stari posibile pentru a le incadra doar la cele 3 mentionate.
Pot fi si productiva, si creativa dar si obosita in acelasi timp sau atat suparata at si bolnava sau mai stiu eu ce alte combinatii.
Pe 2020 vreau sa fac un astfel de grafi si pe tot anul sa vad la final ce curcubeu zace in mine.
Tot aici pot include un grafic al bugetului pe care nu il am momentan dar va fi pus pentru 2020. Cati bani sunt disponibili, cat se cheltuie si cat am pus deoparte. De asemenea, acesta va fi impartit in 2: Personal si Firma (chestuieli, profit). 

Daily/weekly spread

Asta se refera la planurile saptamanale care includ de asemenea si planurile zilnice.
Asta inseamna ca aloc 2 pagini pentru o organizare saptamanala, impartita pe zilele saptamanii respective.
Cuprinde o lista de task-uri care trebuie savarsite saptamana aceea si mai apoi, plnificarea acestora pe zile.
Astfel rezulta prioritatile, lucrurile minore de care trebuie sa tin cont zilnic si cheltuielile casnice.



Sunt mult mai multe de spus si voi reveni pe subiectul acesta. Ma bate gandul sa fac o serie pe tema asta, lunara, sa va prezint ce si cum, evolutia mea cu bullet journal si poate va place si voua ideea si o adoptati.
Atat deocamdata.
Ne citim data viitoare!

Comments

Popular posts from this blog

1 000 000 Likes

Peste tot CÂCAT!

Viata cu 5 pisici... si un caine